Πέμπτη 19 Νοεμβρίου 2009

...καβαλα παν στην εκκλησιά...!



Εδώ και μια 20ετία σχεδόν χρησιμοποιώ μηχανή για τις μετακινήσεις μου, κυρίως για τη δουλειά μου, που δυστυχώς είναι μακρυά απ το σπίτι μου. Μένω κάπου στα νότια της Αθήνας και η δουλειά μου είναι αρκετά βορειότερα. Όπως καταλαβαίνετε διασχίζω την Αθήνα απ άκρη σ άκρη.

Μ αρέσει η μηχανή. Μ' αρέσει να οδηγάω δε τη βαριέμαι, άλλωστε με καλό καιρό, είναι ωραία να ξεκινάς τη μέρα σου με μιά βόλτα, έστω και για να πας στη δουλειά σου. Τουλάχιστον εγώ έτσι το βλέπω. Ξυπνάω κιόλας. Και ίσως και οι περισσότεροι που οδηγούν μηχανή.

Το πρόβλημά μου αυτή τη φορά, είναι οι οδηγοί αυτοκινήτων και γενικά η συμπεριφορά τους στην οδήγηση. Όχι όλοι βέβαια. Υπάρχουν καλοί και κακοί και στις δύο πλευρές.

Η διαφορά των οδηγών αυτοκινήτων με τους μοτοσυκλετιστές είναι πως οι ΟΑ, είναι λίγο πιο πετσάκηδες σε σχέση με τους ΟΜ. Και περιλαμβάνουν κάθε καρυδιάς καρύδι. Απο "γυναίκες", έως ψιλοχοντροπαραπλήγες, γέρους και διάφορα φρικιά τσι κενωνίας.

-Τι?!? μηχανή θα πάρεις?! Δεν είμαστε καλά. Μόλις πάρεις το πτυχίο σου θα σου πάρω αυτοκίνητο.

-ΜΑ...

-Ακουσες τι είπα?...τέλος! Θα πα να σκοτωθείς πουθενά με τη σκοτώστρα, έφτυσα αίμα να σε μεγαλώσω και να σε κάνω άθρωπα. Αυτοκίνητο. Να είσαι ασφαλής, και να κοιμόμαστε ήσυχοι τα βράδυα.

Ο διάλογος αυτός, είναι η απαρχή της κακής συμπεριφοράς των ΟΑ. Αισθάνονται απόλυτα ασφαλείς γιατί ξέρουν ότι και να τρακάρουν έχουν ελπίδα, δε τελειώνουν όλα. Οι γονείς είναι φυσιολογικό να αντιδρούν, δεν τους κατηγορώ. Είναι λόγω άγνοιας και επειδή έχουν γνωρίσει τουλάχιστον ένα περιστατικό θανάτου με μηχανή γνωστού τους.

επίσης η γνωστή σε όλους ατάκα "δε φοβάμαι εσένα αλλά τους άλλους" είναι ακόμα μια γροθιά στο στομάχι. Μ αυτή τη λογική πρέπει να μπούμε σε γυάλα!

Οι ΟΜ όμως, άν και αυτοδίδακτοι οι περισσότεροι, - σχολές για μηχανές δεν υπάρχουν- ξέρουν ότι η μηχανή δε σηκώνει μαλακίες και ανεμελιές. Έχουν τα χέρια στο τιμόνι και τα μάτια στο δρόμο. Και μέχρι κάποια ηλικία θα κάνουν και θα πληρώσουν τις μαλακίες τους, λίγο ή πολύ, ισως ναι, ίσως όχι, όμως τον κίνδυνο θα τον γνωρίσουν σίγουρα! Αν δε τον σεβαστούν οι ώρες τους είναι μετρημένες!

Οι δυσκολίες στο δρόμο που συναντάει ο ΟΜ, είναι εντελώς αντίθετες μ αυτές του ΟΑ. Ο ΟΜ, πρέπει να ξέρει πως να φρενάρει στο εκάστοτε οδόστρωμα, που δεν είναι πάντα το καλύτερο στην Ελλάδα. Ο δρόμος καθρέφτης είναι άγνωστος στους ΟΑ. Τι εννοούμε καθρέφτη? Οτι και στεγνός γλυστράει, δε μπορείς να πλακωθείς στα φρένα, όσο ζεστά κι αν είναι τα λάστιχά σου, επειδή θα μπλοκάρει ο μπροστινός τροχός και αν σου φύγει δεξιά ή αριστερά το τιμόνι, έπεσες. Να σημειώσω για όσους δε ξέρουν ότι η μηχανή σταματάει με μπροστινό, επειδή η ορμή της ταχύτητας μεταφέρεται μπροστά. Εκτός κι αν έχεις ABS. Ο ΟΑ, δεν έχει αυτο το πρόβλημα, φρενάρει το ίδιο καλά και σε στεγνό και σε βρεγμένο, έχοντας ή μη ABS.

Πέρα απ το φρενάρισμα, υπάρχουν ένα σωρό διαφορετικές δυνάμεις φυσικές ή τεχνητές, που πρέπει να ξέρεις να ελέγχεις, ώστε να είσαι ακόμα πιο ασφαλής πάνω στη μηχανή, πράγμα που σε κάνει να την ελέγχεις συχνά και να την συντηρείς όσο καλύτερα γίνεται. Η επικινδυνότητα της μηχανής, καταστά την αξιοπιστία της επιβαλλόμενη.

Ταυτόχρονα με όλα αυτά ο ΟΜ, δεν ακούει μουσική, δε τρώει τυρόπιτα, δε πιάνει τα μπούτια της καλής του, (στα φαναρια οκ), δε ξύνει τη μύτη του, τα παπάρια του, δε βάφεται, δεν μιλάει με τον συνεπιβάτη σε επίπεδο 3ου παγκοσμίου πολέμου, δε προσπαθεί να μάθει στο γιό του, να παίρνει μόνο ένα σοκολατάκι, κι όχι 2ο όσο κι αν το θέλει, δε ψάχνει να βρεί το CD της Κοκκίνου ανάμεσα σε ένα σωρό cd στο ντουλαπάκι, και δε μιλάει ποτέ στο κινητό.

Το τελευταίο απ τα παραδείγματα παραπάνω, είναι κάτι που με βγάζει απ τα ρούχα μου, ειδικά όταν γίνεται στην αριστερή λωρίδα, και με ταχύτητα 50χλμ/ω!
Αυτός ο σταρχιδισμός των ΟΑ, να νομίζουν ότι ο δρόμος τους ανήκει, κι ότι οκ, "δεν έγινε και τίποτα για να με βρίζεις ρε φίλε", αποτελεί μάστιγα στους Ελληνικούς δρόμους. Επίσης οι κάθε λογής νεόπλουτοι με τα SUV, ή θα τρέχουν σα μανιακοί, ή θα είναι αριστερά στη Κηφισίας με 60 χλμ. και θα πατάνε τη διαγράμμιση και λες... " να περάσω τώρα, ή θα του φύγει το τιμόνι και θα με σκοτώσει η μαούνα. Μα τις χίλιες πίπες, που στον πέο, παρκάρουν τούτα τα σκατά!
Α σιχτίρι δλδ, το 80% όλων αυτών αγοράζουν SUV, όχι για να πάνε για κυνήγι, ή για σκί αλλά για να χωράνε μέσα 3 οικογένειες, ή μια μαλακοπαρέα να πάνε για παϊδάκια στα Καλύβια, και να χωράει μέσα το μισό Σκλαβενίτη, της εβδομάδας, ή να είναι ακόμα πιό ασφαλής, απο άλλους οδηγούς. Είναι οι χειρότεροι οδηγοί, μαζί με τους γέροντες, τις γυναίκες και όσους φορούν καπέλο και οδηγούν. Προσέξτε το και θα δείτε ότι όσοι φορούν καπέλο, είναι συνταξιούχοι απ τα 35 που πάνε να φτιάξουν το θερμοσίφωνο στο εξοχικό τους. Και οδηγάνε χειρότερα απο Ινδό φακίρη. Που να μπουν 10 Αλβανοί μέσα και να χέσουν στο νεροχύτη τους γαμώ...

Eπίσης οι ΟΑ που μπαίνουν στο Λεωφορειόδρομο. Ρε γαμημένε γιέ της μπουτάνας, γιατί κλείνεις το δρόμο σε όσους πανε με λεωφορείο, δεν έχουν ψυχή αυτοί, δεν είναι άνθρωποι να θέλουν να πάνε λίγο γρήγορα στο σπιτάκι τους? Οι ΛΦδρομοι είναι μόνο για δίκυκλα, ασθενοφόρα, και λεωφορεία. Α και Ταξί, ξέχασα! Θα πούμε και γι αυτούς περιμένετε...μπαίνει που λες στον ΛΦΔ ο γιωταχής, μιλάει στο κινητό, ψάχνει για πάρκιν μετο πάσο του, ψάχνει τα νούμερα, ή στην χειρότερη τον έχει παρει ο ύπνος και παραπέει πατώντας και τη διαχωριστική. Ενώ οι υπόλοιποι ΙΧδες, είναι μαλάκες...μπαίνεις ρε μλκ στο ΛΦΔ, κάνεις τη παρανομία κάντην να αξίζει τουλάχιστον, πάτα το γκάζι σου, σκατίμπετο του κερατά. Η τροχαία φυσικά ανύπαρκτη, σε 2-3 σημεία είναι στην Αθήνα, λες και είναι ΖΑRA. Tο μουνί της μάνας τους κι αυτών. Μόνο απο κλήσεις που θα έκοβαν για μαλακισμένη οδήγηση, η Ελλάδα, θα ήταν η πλουσιότερη χώρα του κόσμου. Να απο που θα βγεί το έλειμα. Στο ΥΟ ακόμα τρίβουν...

Οι ταξιτζήδες τώρα οκ, πρέπει να κάνουν τη δουλειά τους. Ο νόμος λέει, ότι μπορουν να κινούνται στον ΛΦΔ για να πάρουν κούρσα. Μονή. Όχι διπλή και τρίδιπλη όμως μετά πρέπει να πανε απ τις άλλες λωρίδες. Στ αρχίδια τους. Μόνιμοι κάτοικοι ΛΦΔ. Που να τους καεί ο φούρνος και το GPS, άντε μη τους το βάλω στο κώλο καμιά ώρα. Άσε που πλακώνουν τα φρένα μόλις δουν πορτοκαλί, κι ας έχουν 1χλμ απόσταση απ το φανάρι...

Άλλη ομάδα υψηλού κινδύνου είναι οι Εργολάβοι. Έτσι τους λέω. Οδηγούν αυτοκίνητα 15ετιας τύπου, station wagon, σε κατάσταση "πάτησα νάρκη στο πόλεμο του Βιετνάμ" αλλά είμαι γερό σκαρί, μάρκας Τοyοτα, Volvo, Nissan, Misousvysi, διάφορα άλλα με λαμαρινόσουστες και καρότσα, και περιλαμβάνουν επαγγέλματα όπως... υδραυλικοί, ελαιοχρωματιστές, κλειδαράδες, οικοδόμοι, γύφτοι με πατάτες, γύφτοι καρεκλάδες, γύφτοι παλιατζήδες και μαύροι μετανάστες που κουβαλάνε ντάνες τα cd της Βανδή για διανομή στα αραπάκια στις καφετέριες όλης της Αθήνας. -Τέλει Μπαντί ντο γκαινούργκιο? -Ντε τέλει ρε μπαληγκάρι, γκαμώ τη μποτσουάνα μου, είσαι ο δέκατος που μου τη πέφτει στο γαμω καφέ, που κάθησα. Συμπαθείς βιοπαλαισταί, αλλά παρκάρουν όπως να ναι και όπου να ναι, και στο δρόμο δε διαφέρουν απο σκούνα στο Αιγαίο. Μολις είσαι πίσω τους, αρχίζεις τα περα δώθε σα μποξέρ ώσπου, να σε δούν μέσα απ τις σκαλωσιές και να σου δώκουν χώρο.

Οι φορτηγατζήδες, απλά respect.

Γκόμενες. Τι να πώ τα ξέρετε.
Μπροστά απ τη Βουλή...
- Συγνώμη, αυτή είναι η προέκταση της Συγγρούουου?
- Ναι, Πανεπιστημίου λέγεται.
- Για Μπουρνάζι πως βγαίνει απο δώ?
- Πάρκαρε εδώ κάπου και παρε το Μετρό...
- Έχει παρκινγκ στο μετρό?
- Ναι, για τρένα!
- Α να χαθείς σαχλέ...
- :|

Παραδόξως οι μόνοι που δεν ενοχλούν είναι οι κάγκουροι. Μπορεί να τους χλευάζω για το "κολλημά" τους, αλλά στο δρόμο ποτέ δεν είχα πρόβλημα μαζί τους. Πάνε στη Βούτα ή στα λιμανάκια κάνουν τις κόντρες τους και thats all, μετά μένουν απο turbo και ουράνιο!

M' όλους αυτούς που λέτε τσακώνομαι κάθε μέρα και εκτονώνομαι, και ευχαριστώ που υπάρχουν για να βλέπω πόσο οδηγάρα είμαι εγώ... :P

Ε, και οι ΟΜ, δε πάνε πίσω απο κατηγορίες...

Couriers
Σφήνες δίχως αύριο απ τα δεξιά, διαγωνίως, οριζοντίως, καθέτως, αέρος. είναι πιο έυκολο να πετύχεις μύγα παρά αυτούς. Τρέχουν για το μεροκάματο κι αυτοί αλλά το γαμάνε εντελώς. είναι επικίνδυνοι για τους ίδιους κυρίως, Είχα δεί έναν, σε παπί κουβάλαγε προφυλακτήρα αυτοκινήτου, μίλαγε στο κινητό και έτρωγε και τυρόπιτα, πως στο πούτσο το έκανε αυτό... ?

Vespaκηδες
άκακοι οδηγοί, φιλήσυχοι και ρομαντικοί, απολαμβάνουν τη βόλτα τους πάνω στη Laverda τους, κάθε ωραίο ανοιξιάτικο πρωινό.

Μεγαλοscooterάκηδες
Ανυπόφοροι, φιγουρατζήδες, και γενικά φλώροι. Με τα πρώτα κρύα, φοράνε κουβέρτα, που τη δένουν στη ποδιά και χώνουν μέσα τα πόδια τους. Οι κάτοχοι της μπούρδας της BMW με το σκέπαστρο κι αυτοί μέσα σ αυτούς είναι. Πιάσανε 2 δεκάρες στα χέρια τους, και επειδή βαρέθηκαν τη Μερτσέντα του πατέρα τους, αγόρασαν αυτόματο scooter - γκάζι-φρένο, και περνιώνται για πολύ οδηγάρες. Στραγκαλίζουν το γκάζι στα φανάρια και φεύγουν πρώτοι σα πορδές επειδή είναι και πολύστροφα αλλά μετά τρώνε χώμα απ τους endurάδες. Γενικά τους αντιπαθώ επειδή θεωρώ ότι μηχανή χωρίς ταχύτητες και συμπλέκτη, είναι σαν ωραία γκόμενα με πλακάτο στήθος. Θα μου πείς, μπορεί να έχει ωραίο κώλο. Αυτή όμως είναι μια άλλη κουβέντα.

Εντουράδες - Μοταρντάδες
Η κατηγορία που ανήκω. Η ιστορία της Εντουροσύνης στην Ελλάδα, ξεκινάει κάπου στη δεκαετία του 70 και 80 με τις ψηλοκάβαλες θεές που λόγω του πολυμορφικού χαρακτήρα τους και των ψηλών τους αναρτήσεων, έδεσαν τόσο πολύ με τις πόλεις τα νησιά και τις ραχούλες, αυτού του κακοτράχαλου τόπου, όσο πουθενά στον κόσμο. Συνώνυμες με τσαμπουκάδες, ληστείες, επεισόδια, τρικάβαλες σκανταλιές και γενικά άπειρες βόλτες και ταξίδια. Δεν είναι τυχαίο που σε ένα φανάρι στην Ελλάδα μπορείς να δεις, ένα ΧΤ του '84, ένα του '95, ένα του '06 ταυτόχρονα και όχι σε ράλλυ αντίκα.
Γενικά μοιάζουμε με τους couriers, ως οδηγοί. Παράτολμοι πολλές φορές, φιγουρατζήδες του skill όχι για μόστρα (κοιτάτε τι ωραία μηχανή έχω), πολλές σούζες, παντιλίκια και νευρική οδήγηση, σε καθημερινή βάση, έστω και για ένα πεντάλεπτο.

Streetάδες.
Το βαρύ πυροβολικό. Λάτρεις της ταχύτητας και του κινδύνου πολλές φορές. Στις πόλεις δε τους παίρνει για πολλά λόγω χώρου. Αισθάνονται σαν ταύροι σε υαλοπωλείο. Αλλά στην Εθνική μη τον είδατε τον Παναή. Θα σκάσουν τις γκαζιές τους για να ξεβουλώσουν τα Γιοσομούρια, και να κλασουν πάνω τους τα γυναικόπαιδα. Ασχολούμενοι απο μικροί με το άθλημα έχουν περάσει σχεδόν απ όλα τα είδη μοτοσυκλετών και το έχουν γενικά...πάνω απο 100 άλογα στο δεξί χέρι, θέλουν οδηγό με περγαμηνές! Αν όχι θα τον στείλουν στο διάολο...!

Ότι κι αν οδηγούμε ας προσπαθούμε να το κάνουμε σωστά, δε χρειάζεται να ρισκάρουμε για να παμε στη δουλειά, για να παμε σε ένα γλέντι, σε ένα μακρυνό μέρος. Ας απολαύσουμε το ταξίδι, και όταν αποφασίσουμε να κρεμάσουμε το κράνος, πατώντας στα πόδια μας, μόνο τότε δικαιούμαστε να λέμε ότι υπήρξαμε καλοί οδηγοί.

2 σχόλια:

Konstantinos P. Penlidis είπε...

Hello! Δεν αναφέρεις πουθενά την ομάδα του Γκασμά μοτοσυκλετιστή.

Ο γκασμάς μοτοσυκλετιστής θα εμφανιστεί 7/10 φορές - που θα κάνεις το ελάχιστο και θα μπεις στο δρόμο τους,
- που δεν θα κάνεις τέρμα δεξιά με δυο τρεις μανούβρες για να χωθούν,
- που θα σου φάει το καθρέφτη και δεν θα σταματήσει καν να σου πει μια ευγενική συγγνώμη, σιγά, εσύ βρέθηκες στο δρόμο του,

και πάντα θα σταματήσει για να σου κάνει τη χειρονομία της «μαλακίας» και θα σου ρίξει και ένα βρισίδι λες και ξέρει ποιος είσαι... Μπορεί να ήμουν ο πατέρας σου ρε γκασμά, έτσι θα μιλούσες;

Η πλειοψηφία είναι κομπλεξικοί φιλαράκι με αψυχολόγητες αντιδράσεις λες κ ο δρόμος τους ανήκει... Βέβαια αυτό μέχρι να βγάλουν το μπουφάν και το κράνος, και φυσικά μέχρι να το γυρίσουν σε αυτοκίνητο, οπότε και θα τους κάνουν οι νέοι μηχανόβιοι τα ίδια, μπούμεραγκ..

Dark3go είπε...

Χεχε δίκιο έχεις...Και αυτό είναι συχνό φαινόμενο, όντως. Πάραπολλά ατυχήματα γίνονται επειδή πολλοί μηχανόβιοι, πέρνουν κάποια πράγματα δεδομένα, όπως τα ΣΤΟΠ. οτι ο άλλος έχει στοπ, δε σημαίνει απαραίτητα ότι θα σταματήσει...Γι αυτό σταματάμε και εμείς στα στοπ. Τι να το κάνω, αν μείνω παράλυτος το δίκιο μου...!